Bývalá Karosa loni vyrobila nejvíc autobusů za patnáct let

Společnost Iveco Czech Republic Vysoké Mýto, bývalá Karosa, loni zvýšila prodej autobusů téměř o třicet procent na více než 2400 kusů. Pro největšího domácího výrobce autobusů je to nejvíce od roku 1991.

Export se na prodeji podílel zhruba osmdesáti procenty. Prodej v Česku firma zvýšila na zhruba 450 kusů po předloňských 391 autobusech. Ze zahraničních odbytišť byla tradičně nejsilnější Francie s více než tisícovkou autobusů.

Hospodářské výsledky firma neuvedla. Loni podnik ukončil výrobu autobusové řady 900, které za posledních jedenáct let vyrobil třináct tisíc kusů. Řadu firma nahradila novými modely linkových autobusů Arway a Crossway.

"Na tyto modely již nyní evidujeme pro letošní rok přes tisíc objednávek. Letos opět chceme výrazně překročit hranici dvou tisíc kusů vyrobených autobusů," řekl generální ředitel podniku Daniel Patka.

Firma hodlá také v prvním pololetí představit nový městský a příměstský autobus s názvem Low Entry, který by měl nahradit bývalé městské autobusy řady 900. Pro městskou dopravu podnik zatím nabízí jen nízkopodlažní autobusy Citelis.

Podle Patky je nyní vysokomýtský podnik v rámci Iveca hlavní výrobní základnou linkových autobusů celé skupiny pro evropské i světové trhy.

Na Iveco Czech Republic se Karosa přejmenovala k 1. lednu, a dokončila tím svou integraci do italského koncernu Iveco ze skupiny Fiat. Firmu od roku 1993 vlastnil francouzský Renault. Ten o šest let později své autobusové aktivity sloučil s italskou firmou Iveco do holdingu Irisbus. V roce 2002 Renault Irisbus akcionářsky opustil.

Celá autobusová divize Iveca čítá vedle Vysokého Mýta výrobní a vývojové podniky ve Francii, Itálii a Španělsku.